بلاک چین و ارزهای دیجیتال چگونه دنیای کارآفرینی را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

بلاک چین و ارزهای دیجیتال چگونه دنیای کارآفرینی را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟

بلاک‌چین و توابع آن نظیر قراردادهای هوشمند و عرضه‌ی اولیه‌ی سکه، بسیاری از چالش‌ها و ریسک‌های همیشگی کارآفرینان را برای همیشه رفع می‌کنند. امروزه اجتناب کردن یا نادیده گرفتن بلاک‌‌چین و ارزهای رمزنگاری‌شده غیرممکن است. این فناوری‌ها به همه‌ی حوزه‌ها نفوذ کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد نرخ رشد آن‌ها کاهش پیدا کند. از طرف دیگر، اطلاعات و توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین، فرصت‌های جدیدی را برای کارآفرینان به وجود آورده‌اند.

حالا رقابت اصلی فعالین تکنولوژی، بر سر خلق راهکارهای نوآورانه‌ی سریع‌تر، شفاف‌تر و امن‌تر کسب‌وکار است. اما بلاک‌چین چگونه به پیشرفت دنیای کارآفرینی کمک می‌کند؟

افزایش دسترسی به آموزش کارآفرینی

بسیاری از مردم، در سنین مختلف و از حوزه‌های حرفه‌ای متفاوت، علاقه‌مندند شانس خود را در دنیای کارآفرینی امتحان کنند. طبیعتاً همه‌ی این افراد، زمان و پول تحصیلات آکادمیک را در اختیار ندارند. خیلی ساده، فردی که هر روز ۹ ساعت کار می‌کند تا بتواند در آینده کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی کند، نمی‌تواند در دوره‌های MBA شرکت کند.

موفقیت در کارآفرینی، مستلزم آموزش‌ها و مدارک رسمی نیست. اغلب کارآفرینان جدید ترجیح می‌دهند مهارت‌های موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار را به کمک گزینه‌های آموزشی انعطاف‌پذیر، قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه توسعه دهند. وب‌سایت SuccessLife، با استفاده از توکن‌های بلاک‌چین، خدماتی نظیر محتوای ویدیویی، دوره‌های دیجیتال و مربیگری شخصی را به کارآفرینان مشتاق ارائه می‌دهد. این دوره‌ها مضامینی مانند مدیریت و تکنیک‌های سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود.

تراکنش‌هایی که از توکن‌های تغییرناپذیر بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند خودکار، حاصل می‌شود، این فرصت‌های آموزشی قابل‌اعتماد، معتبر و مقرون‌به‌صرفه را عرضه می‌کند. کارآفرینان برای دسترسی به محتوای آموزشی، فقط باید به اینترنت متصل شوند.

فرصت‌های جمع‌سپاری (کراودفاندینگ)

یکی از مهم‌ترین کمک‌های بلاک‌چین به حوزه‌ی کارآفرینی، تأثیر آن در کمپین‌های کراودفاندینگ است. سال ۲۰۱۷، استارتاپ‌های بلاک‌چین بیش از ۵.۶ میلیارد افرایش بودجه داشتند که عمدتاً از کمپین‌های اجتماعی حاصل شد. تاکنون این مدل جمع‌آوری سرمایه‌ی مبتنی بر بلاک‌چین بسیار موفق عمل کرده و بخش قابل‌توجهی از جریان سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است.

باوجود موفقیت کمپین‌های کراودفاندینگ بلاک‌چین-محور، هنوز بازار سنتی کراودفاندینگ بسیار ناکارا است. تنها ۱.۹ درصد بودجه‌ی کسب‌شده از کمپین‌های کراودفاندینگ، به کشورهای درحال‌توسعه اختصاص دارد و بیش از ۷۸ درصد کمپین‌ها، موفق نمی‌شوند به اهداف خود دست پیدا کنند. فقدان دسترسی باعث شده برخی از شرکت‌های نوآور، به‌منظور توانمندسازی کارآفرینان سراسر جهان، بلاک‌چین  را با روش‌های سنتی کراودفاندینگ ترکیب کنند.

برای مثال شرکت اکرون کاکتیو، یک بازارگاه آزاد نسل دوم را برای استارتاپ‌هایی که جویای کراودفاندینگ هستند، فراهم کرده است. هر بنیان‌گذاری که یک پروژه‌ی جدید را به مرحله‌ی اجرا درمی‌آورد، پس از نظارت اولیه، می‌تواند ایده‌ی خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارد.

بلاک‌چین باعث می‌شود فرایند جمع‌آوری سرمایه، شفاف، ایمن و قابل‌دسترس همه‌ی نواحی باشد. موتور جستجوی کراودفاندینگ این پلتفرم به کارآفرینان کمک می‌کند از حمایت‌های بازاریابی مؤثری برخوردار شوند و شانس موفقیت پروژه‌ی خود را به حداکثر برسانند.

ارائه‌ی ابزارهای مالی سازگار با کاربر

شرکت‌های جدید غالباً علاوه بر پول سنتی (معروف به فیات)، از ارزهای رمزنگاری‌شده نیز در بخش مدیریت مالی خود استفاده می‌کنند. این فرایند یا به شکل عرضه‌ی توکن‌های دیجیتال اجرا می‌شود یا افزایش سرمایه از طریق صرافی‌های دیجیتال. بااین‌حال مدیریت انواع وجوه فیات و حساب‌های رمزنگاری‌شده، کار پیچیده و دشواری است.

پلتفرم Zerta توسط تیم پیشرو کارآفرینان و متخصصین مبادلات دیجیتال توسعه داده‌شده است. این پلتفرم یک صرافی، یک کیف پول دیجیتال و فیات و یک بانک را در یک اکوسیستم واحد گرد هم می‌آورد. پارویر شهبازیان، هم‌بنیانگذار Zerta می‌گوید:

ما بازار تجاری رمزنگاری‌شده، بازارهای سنتی و بازار سهام را پوشش می‌دهیم.

همچنان که پذیرش ارزهای دیجیتال بیشتر می‌شود، اهمیت آموزش استفاده از بلاک‌چین، به‌ویژه در سرویس‌های مالی افزایش می‌یابد. Zerta نیز به همین منظور رابط‌های قابل تنظیم و شخصی‌سازی‌شده‌ای را ارائه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد همه‌ی سطوح تجارت، دریافت و پرداخت رمزنگاری‌شده و معاشرت با جامعه‌ی کارآفرینی بلاک‌چین را به‌راحتی تجربه کنند. در این بخش نیز پلتفرم روی تسهیل Zerta فرایندهای سمت کاربران متمرکزشده است.

رشد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری

در تمامی صنایع کارآفرینان به دنبال یافتن راه‌های جدید و متنوع سرمایه‌گذاری هستند و امروزه تراکنش‌های مبتنی بر «سکه» درب‌های فرصت‌های  جدیدی را به روی آنان باز می‌کند. برای مثال شرکت Muirfield سال‌ها است که در زمینه‌ی تسهیل سرمایه‌گذاری خصوصی فعالیت می‌کند.

با گسترش نفوذ بلاک‌چین در صنایع مختلف، Muirfield نیز اولین عرضه‌ی توکن‌های دیجیتال خود را در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرده است. این توکن‌ها نه‌تنها فرصت خوبی را پیش روی کارآفرینان قرار می‌دهد تا بتوانند دارایی‌های جدیدی خریداری کنند، بلکه تضمین می‌کنند معاملات در شرایط کاملاً مطمئن و تحت نظارت کامل پیش می‌رود.

توسعه‌ی پلتفرم‌های وفاداری مشتریان

وفاداری مشتریان یکی از ضروریات همه‌ی کسب‌وکارها است. بسیاری از کارآفرینان سعی می‌کنند روابط خود را با مشتریانشان، از طرق راهکارهای جذب وفاداری پرورش دهند. اما اغلب این برنامه‌ها با موانع پیچیده‌ی تکنولوژیک وحسابداری مواجه می‌شوند و کارآفرینان را به مدیریت و ردیابی داده‌های بیشتر وا‌می‌دارند.

بلاک‌چین ابزار ایده آلی است که به کارآفرینان کمک می‌کند برنامه‌های وفاداری مشتریان را با کمترین استرس تنظیم کنند و پاداش‌های مناسب و انگیزه بخشی برای مشتریان دائمی در نظر بگیرند که به بهبود روابط متقابل منجر می‌شود.

دفتر کل تراکنش‌های خودکار بلاک‌چین، تعاملات مشتریان را ردیابی می‌کند و متناسب با آن، پیشنهادات مقبولی به کاربران ارائه می‌دهد. در حال حاضر پلتفرم Blockpoint به کاربران خود اجازه می‌دهد بسته به نوع کسب‌وکار، برنامه‌ی دلخواه جذب وفاداری را انتخاب کرده و به مرحله‌ی اجرا درآورند.

توافقات قابل‌اعتماد

موفقیت کارآفرینان، به شبکه‌ی حمایتی متقابلی بستگی دارد که فرصت اداره و توسعه‌ی کسب‌وکار را برای آن‌ها فراهم می‌کند. بسیاری از این روابط، مثل رابطه‌ی بین سرمایه‌گذار و بنیان‌گذار، طبق توافقنامه‌ها و قراردادهای رسمی و غیررسمی پیش می‌رود و اگر تحت هر شرایطی این توافقات خدشه‌دار شود، کارآفرینان با مشکلی جدی مواجه می‌شوند. برای مثال اگر یکی از تأمین‌کنندگان منابع از قرارداد خارج شود، کل فرایندهای تولیدی مختل می‌شود.

امضاهای بلاک چین و قراردادهای هوشمند، گزینه‌های مؤثر و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به کارآفرینانی که در جستجوی قراردادهای قابل‌اعتماد هستند، ارائه می‌کنند. برای مثال شرکت‌هایی مانند DocTailor، ابزارهای ساخت و سفارشی‌سازی قرارداد هوشمند را به کاربران عرضه می‌کنند. بدیهی است که فرایندهای شفاف و تعهد متقابل، زمینه‌ی موفقیت کارآفرینان و رشد کسب‌وکار را فراهم می‌کند

تگ ها:
کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه برنامه نویسی مهرگان سیستم می باشد.