كشف روشی برای باز نمودن قفل دستگاه های اندروید

كشف روشی برای باز نمودن قفل دستگاه های اندروید

كشف روشی برای باز نمودن قفل دستگاه های اندروید
محققان در دانشگاه آلمانی Friedrich-Alexander روشی غیرمعمول را برای شكستن قفل امنیتی تلفن همراه اندروید كشف كرده اند. آن ها تلفن همراه را در فریزر قرار می دهند و بدین طریق قفل امنیتی آن را باز می كنند.
با توجه به تحقیقات این گروه، این روش حتی بر روی دستگاه هایی كه به طور كامل رمزگذاری شده اند، كار می كند. ابزار آن ها برای این سوء استفاده FROST نام دارد.
رمزگذاری دیسك اولین بار در نسخه ۴٫۰ اندروید معرفی شد. محققان برای نمایش گام به گام استفاده از FROST، از گوشی های ساموسنگ Galaxy Nexus استفاده كرده اند.
ایده این ترفند از آن نشأت گرفته است كه اطلاعات ذخیره شده در حافظه RAM برای مدت طولانی باقی می مانند، به خصوص اگر درجه حرارت بسیار پایین باشد، به این معنی كه می توان در صورت انجام سریع این كار، به كلیدهای رمزگشایی موجود در حافظه تلفن دسترسی یافت.
اگر تلفن همراه تا دمای ۱۰- درجه سلیسیوس سرد شود، سپس به سرعت خاموش و روشن گردد و در حالت بازیابی بوت شود، می توان با استفاده از نرم افزار ارائه شده توسط این گروه آلمانی، داده هایی مانند تصاویر، تاریخچه وب و فهرست اطلاعات تماس را از روی دستگاه استخراج نمود.

 

منبع

 

تگ ها:
,
کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه برنامه نویسی مهرگان سیستم می باشد.